środa, 26 października 2011

BENTO, gdy znudzą się kanapki

Idąc za Wikipedią:
Bento (弁当 bentō) porcja jedzenia, na ogół dla jednej osoby, przygotowana i zapakowana na wynos domowym sposobem, forma lunchu popularna w Japonii. Tradycyjne bento składa się z ryżu, ryby lub mięsa i jednego lub więcej rodzajów gotowanych, lub peklowanych warzyw, ułożonych w artystyczny sposób w pudełku.

Kultura jedzenia w Polsce łatwo akceptuje napływy z dalekich krajów, ale bento, choć zalewające powodziowymi wręcz falami daleki wschód dopiero u nas raczkuje. Co więc uruchomi wyobraźnię wszystkich tych, którym znudziły się standardowe kanapki z szynką i serem pakowane przed pracą do teczek? Może poniższe zdjęcia:)





5 komentarzy:

  1. Ja już od dłuższego czasu zachwycam się bento i ogromnie się cieszę, gdy znajduje informację o bento na polskich blogach. Twoje zestawy są boskie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bento strasznie mi się podoba, Chętnie bym brała je na uczelnię, niestety prawdopodobnie moje poranne lenistwo zwyciężyłoby nad zrobieniem sobie takiego artystycznego. Twoje za to są cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bento i jestem bentomaniaczką. Pozdrawiam i apeluję - krzewmy kulturę bento w Polsce!!!

    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeurocze! Ostatnio wciagnelam się w kuchnię wschodu a to jest po prostu śliczne. Muszę zacząć robić sobie takie.małe przyjemności na zajęcia, bo nie dosc, że to to ładne to urozmaica diete, czylisz zdrrrowo ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzecie i ostatnie mówi do mnie :D Bardzo chciałabym mieć na nie czas, ale niestety na razie zdecydowanie mi go brakuje na takie śniadania do pracy! Pozdrawiam :)!!

    OdpowiedzUsuń

FeedCount

Odwiedzili nas